سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندرزها، صیقل جانها و جلای دل هایند . [امام علی علیه السلام]

آب و شراب

 
 
چند سالته؟(جمعه 84 تیر 3 ساعت 7:3 صبح )
 

چند سالته؟

 

 

سؤال عجیبیه نه؟

راستی شما چند سا لته؟

تا حالا چقدر به این موضوع دقیق فکر کردی؟

اصلا سا ل ازکجا پیدا میشه؟

یادش بخیر کتاب علوم دوره ابتدایی:

« یک دورگردش زمین به دورخورشید را یک سا ل مینامند»

بذار ببینم یعنی چی!

من 27 سا لمه،

یعنی از وقتی که من به دنیا اومدم تا حالا،

زمین 27 بار به دور خورشید گشته!

خوب این موضوع چه ربطی به من داره؟!!!

یعنی اگه تو همین مدت زمین به جای 27 بار

صد بار دور خورشید می گشت  من الان صد سالم بود؟!!!

یا اگه مثلا هفت بار دورزده بود من هفت سالم بود؟!!!

این که سن من نیست!

این سن زمینه! نه سن من!!!

پس سن من ازکجا معلوم میشه؟

زمین هر یک دور کاملی که به دور خورشید خودش میزنه،

یک سا لش میشه!

پس منم هر یک دوری که به دور خورشید خودم بزنم،

اون وقته که یک سا لم میشه،

حالا بهتر شد ، نه؟

راستی خورشید من کیه؟!!!

اصلا بگو ببینم خورشید شما کیه؟!!

تا حالا چند بار دورش گشتی؟!!!

( این لطیفه معنوی را ازخرمن حکمت علامه جوادی آملی

خوشه چینی کرده ام،

وجود با برکتش مستدام باد.)

 



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:1  بازدید

مجموع بازدیدها: 6300  بازدید


» لوگوی دوستان من «
» اشتراک در خبرنامه «